Monday, 17 July 2017

Diy bola coklat mudah

Bila buka peti ais,
Nampak kek coklat tak habis lagi..
Nak buat apa ye?

.
Boleh cuba resepi kek coklat paling mudah ni.
..
Ambil.kek.tu.
Hancurkan dalam mangkuk,
Tambahkan kacang badam, bubble.rice..
Gaulkan dengan coklat cair.
Saya guna jenama.beryl's.
 bulat-bulatkan.
Celup sekali lagi dalam.coklat cair,
Hias dengan colorful chocolate rice.
.
Anak makan suka hati.
Ibu pun riang.

Saturday, 17 June 2017

Sampul raya lagi satu hari di hari raya

Biar setiap tahun buat sampul raya sendiri,
Saya tidak jemu...
Seronok rasanya menggunting, menampal..
Dan seronok juga pergi pusing bandar untuk mencari kertas pembalut yang cantik.
.
Semalam saya jumpa pembalut kertas corak songket.
Sungguh berseni.
In sya allah bila siap buat sampul angpau nanti saya upload disini.
.
Selamat hari raya.

Thursday, 8 June 2017

Diy pelipat baju

Nak timbulkan minat anak-anak lipat baju..
Jadi hari ini cuba buat dengan kotak terpakai, balut dengan kertas pembalut corak kartun mickey mouse.
Letak, lipat kotak kiri kanan,
Lipat yang bawah ke atas,
Siap.
Alhmdulillah.
Seronok je lipat baju sama-sama...
Ini je langkah-langkah yang perlu buat.
Senang kan?

Lepastu ajarlah mereka lipat macam ni.
Seronok, macam bermain pula.

Ini hasilnya yang dah siap lipat..
Bahagianya..
Pandai anak ibu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...