Wednesday 2 November 2016

diy handmade transparent sticker

salam..
isu harga minyak naik lagi ni saya taknak ulas ye.
kita tak mampu mengubah apa-apa.
tetapi marilah berusaha buat sesuatu yang menguntungkan kita serta jimatkan belanja harian kita.
contohnya jimatkan belanja dapur.
kita mahu dapur yang kemas dan cantik kan?

saya suka sekali melihat balang-balang di dapur yang dilabel mengikut barangan yang kita isi.

mudah untuk mencarinya kan?

disini saya kongsikan cara @ tutorial membuat sendiri transparent sticker untuk ditampal pada balang.

mudah sahaja.
ikut step yang saya kongsikan si atas.

bahan-bahan hanya menggunakan kertas dan salotape sahaja. ada di rumah kan..

bagi yang berseni bolehlah doodle atau warnakan supaya lebih cantik.
atau mudah lagi jika ada printer, terus print.

sama-sama kita bantu ekonomi keluarga.

No comments:

Post a Comment

dari hati awak ke hati saya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...